tombola.se använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du vår cookie-policy. Cookie-policy
Stäng

Hjälp

Möt vårt team

Vårt vänliga kundtjänstteam är här för att hjälpa till med din förfrågan.

Vårt kundtjänstteam är här för att hjälpa dig med det du behöver. Välj ett av de sätt du vill kontakta oss på:

Vi tar emot ditt samtal på 8 sekunder. Ring på + 46 200880159

+ 46 200880159

TSS Sweden AB, Nordic Gambling, 7A Odenplan, Norrtullsgatan 6, 113 29 Stockholm

TSS Sweden AB, Nordic Gambling, 7A Odenplan, Norrtullsgatan 6, 113 29 Stockholm

Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna. Om du fortfarande är osäker eller saknar ytterligare information, kontakta vår kundtjänst via telefon, livechatt eller e-post.

Vi finns tillgängliga:

Måndag till fredag från 08:00 till 23:00

Lördag och söndag från 12:00 till 23:00

Hur kommer man igång?

Vilken information ska jag uppge för att registrera mig?

Registrering hos tombola tar bara några minuter. Vi rekommenderar att du har din BankID-app och andra lämpliga identifieringsdokument, eftersom vi kommer begära följande information:

  • Fullständigt namn och födelsedatum (som det visas på ditt identitetskort)
  • Din fullständiga svenska bostadsadress
  • Ditt personnummer
  • En personlig säkerhetsfråga och svaret på den
  • Ett användarnamn som du skapar, och ett lösenord på minst 8 tecken, som innehåller minst en stor och en liten bokstav, och minst en siffra.
  • E-postadress och telefonnummer

Om du vill börja spela omedelbart måste du registrera dig med en bonus eller ett minimibelopp på 100 kr med ditt kredit-/betalkort. Gör din första insättning på 100 kr idag och få 200 kr gratis! Det är enkelt - vi fördubblar din insättning upp till högst 500 kr!

Hur fungerar välkomsterbjudandet?

På tombola fördubblar du din första insättning, upp till högst 500 kr. Om du sätter in 250 kr får du 500 kr i bonus och har därmed 750 kr att spela för.

Vilka betalningsmedel kan jag välja?

Du kan betala med ditt kredit-/betalkort. Vi accepterar: Visa, Mastercard, Visa Delta, Maestro/Switch och Visa Electron, m.fl. Observera att vi inte accepterar American Express.

Hur gör jag en insättning?

Logga in med ditt användarnamn och lösenord. På menyn under "Mitt konto" klickar du på "Insättning" och anger det belopp du vill sätta in.
Minsta insättning är 100 kr.

Kunde inte sätta in pengar

Det här kan bero på ett fel när du uppger din registreringsinformation. I så fall ska du uppdatera informationen. Kontakta vår kundtjänst och börja spela bara några minuter senare.

Du måste också försäkra dig om att du har uppgett dina kortuppgifter korrekt: kortnummer, utgångsdatum, CVV (de sista tre säkerhetssiffrorna på baksidan av ditt kort).

Om du fortfarande har problem, radera webbläsarens cookies och historik, prova en annan webbläsare eller starta om din dator, bärbara dator, mobil, surfplatta eller iPad eller koppla ur routern från vägguttaget i några minuter.

Hur kan jag försäkra mig om att mina överföringar är säkra?

De uppgifter du skickar oss när du gör en insättning eller utbetalning är kodade på ett sådant sätt att din säkerhet är skyddad. Vi har SSL-certifikat, utfärdat av Verisigns nätverkssäkerhetsfirma Geotrust, vilket garanterar detta skydd.

Hänglåset som visas i din webbläsare anger att alla överföringar sker i en säker miljö.

Vad är säkerhetsfrågan?

Det här är en extra säkerhetsåtgärd för att verifiera din identitet och förhindra att andra kommer åt din information.

Matchas min första insättning?

Ja, vi matchar med en bonus på upp till högst 500 kr.

Jag är en ny användare, var börjar jag?

Det är väldigt lätt att delta i våra spel. Först behöver du registera dig. Behöver du hjälp kan du fråga moderatorerna i chattrummen eller kundtjänstrepresentanterna. Vi påminner om att du även kan hitta detaljerad information om alla spel i avsnittet "Hur man spelar".

Kan jag ha mer än ett konto?

Nej, endast ett konto per person är tillåtet. Vi förbehåller oss rätten att stänga multipla konton som öppnats av samma spelare eftersom det strider mot våra användarvillkor.

Finns det en lägsta ålder på tombola?

Du måste vara 18 år för att skapa ett konto och spela på tombola.

Köp kuponger

Vad kostar det att spela?

 

Bingo 75
Du kan köpa en kupong för 2,50 kr och högst 12 kuponger (fyra remsor) för 30 kr.

Kan jag köpa kuponger i förväg?

Du kan bara köpa kuponger till nästa spel. Om spelet redan har startat kan du köpa kuponger till nästa spel, men inte för spel som ligger längre fram.

Jackpotts

Bingo 75

Den första spelaren som slutför en kupong innan 50 eller färre nummer ropats ut vinner den progressiva jackpot-vinsten.

Mitt konto

Jag har glömt mitt lösenord. Vad kan jag göra?

Oroa dig inte, det finns en länk här nedanför där du anger dina inloggningsuppgifter: "Förlorat inloggningsuppgifter".
Följ anvisningarna på skärmen för att ändra ditt lösenord i tre enkla steg.

Om du stöter på några problem kontaktar du vår kundtjänst, som finns tillgänglig måndag till fredag från 08:00 till 23:00 och lördag/söndag från 12:00 till 23:00. Kundtjänsten är öppen varje dag, hela året.

Jag har glömt mitt användarnamn Vad kan jag göra?

 

Oroa dig inte, det finns en länk här nedanför där du anger dina inloggningsuppgifter: "Förlorat inloggningsuppgifter".
Klicka på den här länken och välj "glömt användarnamn". Följ anvisningarna på skärmen och ange en e-postadress så att vi kan skicka dig ditt användarnamn.

Om du stöter på några problem kontaktar du vår kundtjänst, som finns tillgänglig måndag till fredag från 08:00 till 23:00 och lördag/söndag från 12:00 till 23:00. Kundtjänsten är öppen varje dag, hela året.

 

 

Hur kan jag se till att uppgifterna i mina överföringar är skyddade?

Din säkerhet är garanterad. Vi har datakrypteringsprogram på våra helt säkra servrar som ansvarar för att kryptera all information du ger oss, inklusive ditt kortnummer. Den information du skickar till oss kommer skickas säkert från din webbläsare till vår server.

För att säkerställa att båda servrarna kommunicerar effektivt har vi ett SSL-certifikat som tillhandahålls av ett ledande nätverkssäkerhetsföretag, Geotrust från Verisign.

Hänglåset som visas i din webbläsare anger att alla överföringar sker i en säker miljö.

Var kan jag se mina kontouppgifter?

Under avsnittet "Mitt konto" kan du se både dina personuppgifter och din transaktionshistorik. Transaktionshistoriken innehåller information om dina spelade spel, vunna premier, insättningar och gjorda uttag. Alla åtgärder är datum- och tidstämplade, så du kan enkelt filtrera de uppgifter du behöver.

För mer information, kontakta vår kundtjänst.

Vad händer om jag ändrar mina personuppgifter?

Vi rekommenderar att du alltid håller dina personuppgifter uppdaterade.

Du kan ändra kontouppgifterna via "Mitt konto". För att ändra detaljer som inte finns i "Mitt konto", kontakta vår kundtjänst direkt.

Betala ut pengar

Hur kan jag få en utbetalning?

Öppna "mitt konto" och klicka på fliken "utbetalning" till vänster i bilden.

Ange det belopp du vill betala ut till ditt konto. Observera att beloppet krediteras det konto som senast användes för att göra en inbetalnng.

Om du t.ex. har betalat med ett betalkort så krediteras eventuella betalningar till betalkortskontot.

Om du gör utbetalningar via mobiltelefon kommer vi även fråga om ditt lösenord innan pengarna överförs.

Hur mycket pengar kan jag betala ut?

Det minsta beloppet du kan betala ut är 100 kr. Det finns ingen övre gräns för utbetalningar.

Hur lång tid tar det innan jag får mina utbetalningar?

Banköverföringar kan ta upp till 7 arbetsdagar.

Kreditkortbetalningar är vanligtvis tillgängliga inom 3 till 5 arbetsdagar, även om de kan ta upp till 10 arbetsdagar.

Hur länge kan jag ha mitt saldo kvar på mitt tombola-konto?

Du kan låta dina insättningar eller bonusar stå kvar på ditt tombola-konto så länge du vill. Du kan även betala ut dem när som helst, förutsatt att saldot överstiger 100 kr. Om du har mindre än 100 kr kan du sätta in ett litet belopp och betala ut det direkt.

Allmän information

Vad är bonuspengar?

Bonuspengar är en kredit som kan användas för att köpa spel. Du kan få bonuspengar från  registreringserbjudanden.

Vad är skillnaden mellan reella pengar och bonuspengar?

Reella pengar består av både deponerade medel och eventuella vinster. Reella pengar kan betalas ut från ditt konto.
Bonuspengar är en kredit som tombola erbjuder sina spelare. Dessa pengar kan inte betalas ut från webbplatsen. Eventuella vinster som genereras till följd av användning av bonuspengar klassificeras som reella pengar.

Hur fungerar bonus?

När du har både riktiga pengar och bonuspengar i ditt konto kommer dina riktiga pengar alltid att användas före dina bonuspengar, om inget annat anges. Om du till exempel har 20 kr i realtid och 20 kr i bonuspengar som är tillgängliga i ditt konto, spenderar du alltid 20 kr i reella pengar innan du kan använda dina bonuspengar.

Var kan jag kontrollera hur mycket bonuspengar jag har på mitt konto?

Du kan kontrollera hur många bonus- och reella pengar du har på ditt konto genom att öppna "Mitt konto" från navigeringsfältet och titta under ditt användarnamn.

Är det rättvist och hur kan jag veta att det inte är ett i förväg uppgjort spel?

Alla spel på tombola använder samma slumptalsgenerator, testad av en oberoende revisor som är godkänd av Spelinspektionen.

Utvärderingen utfördes genom källkodsanalys, funktionstest, samtidighet, matematisk kontroll och statistiska analyser.

Vi garanterar att alla spel genomgår grundlig testning innan de spelas av våra användare.

Vad är chatt?

I vårt chattrum kan du prata med de andra spelarna om spelen eller om vad annat du funderar på. Skriv ett meddelande genom att ange texten i rutan och klicka på Skicka eller tryck på Returtangenten. Chattmoderatorerna (CM:arna) kontrollerar rummen 7 dagar i veckan, måndag till fredag från 08:00 till 00:00 och lördag/söndag från 09:00 till 00:00. Deras viktigaste uppgift är att se till att det finns en bekväm och rolig miljö för våra spelare.

Du kan känna igen moderatorerna på bokstäverna "CM" som står framför deras användarnamn. Dessutom visas dina egna meddelanden i rött. Om du klickar på länken som heter "chatt" längst ner till vänster kan du hitta mer information.

Safe Play

Safe Play

tombola anser att spel ska vara ett trevligt tidsfördriv för vuxna. Men vi är medvetna om att för en liten del av befolkningen kan det bli ett problem. Om du vill ha hjälp eller råd, klicka på länkarna nedan för mer information om dessa organisationer.

Spelinspektionen

Tombola driver ett antal funktioner som hjälper till att stödja ansvarsfullt spelande. Dessa är:

Ange dina egna insättningsgränser och lås dem under förinställda perioder
"Cool off" - Välj att sluta spela i upp till 6 veckor
Spärra dig själv från att spela, från 3 månader till permanent
För mer information, se "Mitt konto" och "Safe play", eller kontakta vår kundtjänst på +45 80880062 - de hjälper dig gärna.

Du kan kontrollera alla dessa verktyg i avsnittet "Mitt konto" och "Safe Play". Om du behöver hjälp utifrån, se dessutom:

Stödlinjen

Tekniskt support

Behöver jag ladda ner ett program för att spela?

Normalt krävs inga extra nedladdningar. Operativsystem och webbläsare innehåller oftast de standardprogram som behövs för att spela.

Vad händer om jag tappar min anslutning?

Om du blir avbruten under ett spel så fortsätter spelet att spelas på våra servrar. Om du vinner kommer premien automatiskt visas på ditt konto. Om du har frågor, kontakta vår kundtjänst.