Vårt vänliga kundtjänstteam är här för att hjälpa till med din förfrågan.
Kundtjänst finns tillgängliga:
Måndag till fredag mellan kl. 9:00 – 17:00
Lördag och söndag mellan kl. 13 – 17:00
Välj ett av de sätt du vill kontakta oss på:
Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna. Om du fortfarande är osäker eller saknar ytterligare information, kontakta vår kundtjänst via telefon, livechatt eller e-post.
Vi finns tillgängliga:
Måndag till fredag från kl. 9:00 - kl. 17:00
Lördag till söndag från kl. 13:00 - kl. 17:00
Hur kommer man igång?
Vilken information ska jag uppge för att registrera mig?
Registrering hos tombola tar bara några minuter. Vi rekommenderar att du har din legitimation redo, eftersom vi kommer att begära följande information:
- Fullständigt namn och födelsedatum (som det visas på din legitimation)
- Din fullständiga svenska bostadsadress
- Ditt personnummer
- En personlig säkerhetsfråga och svaret på den
- Ett användarnamn som du skapar, och ett lösenord på minst 8 tecken, som innehåller minst en stor, en liten bokstav, minst en siffra samt ett specialtecken
- E-postadress och telefonnummer
Om du vill börja spela omedelbart måste du registrera dig med ett minimibelopp på 100 kr med ditt kredit-/betalkort. Gör din första insättning på 100 kr idag och få 100 kr gratis!
Hur fungerar välkomsterbjudandet?
Spelare erbjuds en välkomstbonus på 200% upp till 500 kr, vid deras första insättning. Lägsta insättningsbelopp är 100 kr.
En spelare som gör en insättning på 100 kr kommer få 200 kr i bonuspengar från tombola, vilket ger spelaren totalt 300 kr att spela med. En spelare kan sätta in mer än 100 kr men välkomstbonusen kommer endast baseras på de första 100 kr.
Vilka betalningsmedel kan jag välja?
Du kan betala med ditt kredit-/betalkort. Vi accepterar: Visa, Mastercard, Visa Delta, Maestro/Switch och Visa Electron, m.fl. Observera att vi inte accepterar American Express.
Hur gör jag en insättning?
Logga in med ditt användarnamn och lösenord. På menyn under "Mitt konto" klickar du på "Insättning" och anger det belopp du vill sätta in.
Minsta insättning är 100 kr.
Kan inte sätta in pengar
Detta kan bero på felaktiva uppgifter vid registrering, vänligen kontakta vår kundtjänst på kan vi hjälpa dig uppdatera dina uppgifter.
Du måste också försäkra dig om att du har uppgett dina kortuppgifter korrekt: kortnummer, utgångsdatum, CVV (de sista tre säkerhetssiffrorna på baksidan av ditt kort).
Om du fortfarande har problem, radera webbläsarens cache, prova en annan webbläsare eller starta om din dator, mobil eller surfplatta alternativt koppla ur routern från vägguttaget i några minuter.
Hur kan jag försäkra mig om att mina överföringar är säkra?
De uppgifter du skickar oss när du gör en insättning eller utbetalning är kodade på ett sådant sätt att din säkerhet är skyddad. Vi har SSL-certifikat, utfärdat av Verisigns nätverkssäkerhetsfirma Geotrust, vilket garanterar detta skydd.
Hänglåset som visas i din webbläsare anger att alla överföringar sker i en säker miljö.
Vad är säkerhetsfrågan?
Det här är en extra säkerhetsåtgärd för att verifiera din identitet och förhindra att andra kommer åt din information.
Jag är en ny användare, var börjar jag?
Det är väldigt lätt att delta i våra spel. Först behöver du registrera dig. Behöver du hjälp kan du fråga moderatorerna i chattrummen eller kundtjänstrepresentanterna. Du kan även hitta mer information och spelregler i spelmenyn under "Hur man spelar".
Kan jag ha mer än ett konto?
Nej, endast ett konto per person är tillåtet. Vi förbehåller oss rätten att stänga multipla konton som öppnats av samma spelare eftersom det strider mot våra användarvillkor.
Finns det en lägsta ålder på tombola?
Du måste vara 18 år eller över för att kunna skapa ett konto och spela på tombola.
Köp brickor
Vad kostar det att spela?
bingo75
Du kan köpa en bricka för 2,50 kr och högst 12 brickor (fyra remsor) för 30 kr.
Kan jag köpa brickor i förväg?
Du kan bara köpa brickor till nästa spel. Om spelet redan har startat kan du köpa brickor till nästa spel, men inte för spel som ligger längre fram.
Jackpott
bingo75
Den första spelaren som slutför en bricka innan 50 eller färre nummer ropats ut vinner den progressiva jackpottvinsten.
Mitt konto
Jag har glömt mitt lösenord. Vad ska jag göra?
Oroa dig inte, det finns en länk här nedanför där du anger dina inloggningsuppgifter: "Glömt inloggningsuppgifter".
Följ anvisningarna på skärmen för att ändra ditt lösenord i tre enkla steg.
Om du stöter på några problem vänligen kontakta vår kundtjänst, som finns tillgänglig måndag till fredag från 08:00 till 00:00 och lördag och söndag från 12:00 till 00:00. Kundtjänsten är öppen varje dag, hela året.
Jag har glömt mitt användarnamn. Vad ska jag göra?
Oroa dig inte om du glömt ditt användarnamn. Använd bara länken nedan: "Glömt inloggningsuppgifter".
Följ anvisningarna och ange din e-postadress så skickar vi dig ditt användarnamn.
Om du stöter på några problem vänligen kontakta vår kundtjänst som finns tillgänglig måndag till fredag från kl. 08:00 till 00:00, lördag och söndag från kl. 12:00 till 00:00. Kundtjänsten är öppen varje dag, hela året.
Hur kan jag se till att uppgifterna i mina överföringar är skyddade?
Din säkerhet är garanterad. Vi har datakrypteringsprogram på våra helt säkra servrar som ansvarar för att kryptera all information du ger oss, inklusive ditt kortnummer. Den information du skickar till oss kommer skickas säkert från din webbläsare till vår server.
För att säkerställa att båda servrarna kommunicerar effektivt har vi ett SSL-certifikat som tillhandahålls av ett ledande nätverkssäkerhetsföretag, Geotrust från Verisign.
Hänglåset som visas i din webbläsare anger att alla överföringar sker i en säker miljö.
Var kan jag se mina kontouppgifter?
Under "Mitt konto" kan du se både dina personuppgifter och din transaktionshistorik. Transaktionshistoriken innehåller information om dina spelade spel, vinster, insättningar och gjorda uttag. Alla åtgärder är datum- och tidstämplade, så du kan enkelt filtrera de uppgifter du behöver.
För mer information, kontakta vår kundtjänst.
Vad händer om jag ändrar mina personuppgifter?
Vi rekommenderar att du alltid håller dina personuppgifter uppdaterade.
Du kan ändra kontouppgifterna via "Mitt konto". För att ändra detaljer som inte finns i "Mitt konto", kontakta vår kundtjänst direkt.
Betala ut pengar
Hur kan jag göra en utbetalning?
Öppna "mitt konto" och klicka på fliken "utbetalning".
Ange det belopp du vill betala ut till ditt konto. Observera att beloppet krediteras det konto som senast användes för att göra en inbetalning.
Om du t.ex. har betalat med ett betalkort så krediteras eventuella utbetalningar till betalkortskontot.
Om du gör utbetalningar via mobiltelefon kommer vi även fråga om ditt lösenord innan pengarna överförs.
Hur mycket pengar kan jag betala ut?
Det minsta beloppet du kan betala ut är 100 kr. Det finns ingen övre gräns för utbetalningar.
Hur lång tid tar det innan jag får mina utbetalningar?
Banköverföringar kan ta upp till 10 arbetsdagar.
Kortbetalningar är vanligtvis tillgängliga inom 3 till 5 arbetsdagar, men observera att de kan ta upp till 7 arbetsdagar.
Hur länge kan jag ha mitt saldo kvar på mitt tombola-konto?
Du kan låta dina insättningar eller bonusar stå kvar på ditt tombola-konto så länge du vill. Du kan även betala ut dem när som helst, förutsatt att saldot överstiger 100 kr. Om du har mindre än 100 kr kan du sätta in ett litet belopp och betala ut det direkt.
Allmän information
Vad är bonuspengar?
Bonuspengar är en kredit som kan användas för att köpa spel. Du kan få bonuspengar från registreringserbjudandet.
Vad är skillnaden mellan reella pengar och bonuspengar?
Reella pengar består av både deponerade medel och eventuella vinster. Reella pengar kan betalas ut från ditt konto.
Bonuspengar är en kredit som tombola erbjuder sina spelare. Dessa pengar kan inte betalas ut från webbplatsen. Eventuella vinster som genereras till följd av användning av bonuspengar klassificeras som reella pengar.
Hur fungerar bonus?
När du har både riktiga pengar och bonuspengar på ditt konto kommer dina riktiga pengar alltid att användas före dina bonuspengar, om inget annat anges. Om du till exempel har 20 kr i realtid och 20 kr i bonuspengar som är tillgängliga i ditt konto, spenderar du alltid 20 kr i reella pengar innan du kan använda dina bonuspengar.
Var kan jag se hur mycket bonuspengar jag har på mitt konto?
Du kan se hur mycket bonus- och reella pengar du har på ditt konto genom att öppna "Mitt konto" från navigeringsfältet och titta under ditt användarnamn.
Är det rättvist och hur kan jag veta att det inte är ett i förväg uppgjort spel?
Alla spel på tombola använder samma slumptalsgenerator, testad av en oberoende revisor som är godkänd av Spelinspektionen.
Utvärderingen utfördes genom källkodsanalys, funktionstest, samtidighet, matematisk kontroll och statistiska analyser.
Vi garanterar att alla spel genomgår grundlig testning innan de spelas av våra användare.
Vad är chatt?
I vårt chattrum kan du prata med de andra spelarna om spelen eller om nåt annat du funderar på. Skriv ett meddelande genom att ange texten i rutan och klicka på Skicka eller tryck på Returtangenten. Chattmoderatorerna (CM:arna) kontrollerar rummen 7 dagar i veckan från 13:00 till 21:00. Deras viktigaste uppgift är att se till att det finns en bekväm och rolig miljö för våra spelare.
Du kan känna igen moderatorerna på bokstäverna "CM" som står framför deras användarnamn. Dessutom visas deras meddelanden i rött. Om du klickar på länken som heter "chatt" längst ner till vänster kan du hitta mer information.
SafePlay
SafePlay
tombola anser att spel ska vara ett trevligt tidsfördriv för vuxna. Men vi är medvetna om att för en liten del av befolkningen kan det bli ett problem. Om du vill ha hjälp eller råd, klicka på länkarna nedan för mer information om dessa organisationer.
Tombola driver ett antal funktioner som hjälper till att stödja ansvarsfullt spelande. Dessa är:
Tidsgräns - Kontrollera hur lång tid du vill spendera på vår sida
Insättningsgräns - Ange din egen insättningsgräns och ha koll på hur mycket du spenderar
Cool Off - Sluta spela och pausa ditt konto för 24 timmar eller 30 dagar. Spärra - Spärra dig själv från att spela, för 3, 6 eller 12 månader, eller permanent.
Alla dessa ansvarsfulla spelfunktioner finns via "Mitt konto - SafePlay".
Du kan även kontakta vår kundtjänst på 0200 88 01 59 för mer information och hjälp.
Om du behöver ytterligare hjälp och stöd utöver detta, besök gärna:
Tekniskt support
Behöver jag ladda ner ett program för att spela?
Normalt krävs inga extra nedladdningar. Operativsystem och webbläsare innehåller oftast de standardprogram som behövs för att spela.
Vad händer om jag tappar min anslutning?
Om du blir avbruten under ett spel så fortsätter spelet att spelas på våra servrar. Om du vinner kommer vinsten automatiskt visas på ditt konto. Om du har frågor, kontakta vår kundtjänst.