1.1 Konto
Ett konto avser det konto du har registrerat och som drivs av tombola. Endast ett konto per person är tillåtet.
1.2 Spelen
Betala för att spela spel som uppfyller kraven i Gibraltar Gambling Commissioner och den svenska tillsynsmyndigheten Spelinspektionen.
1.3 Spelare / Kund
En person som betalar för att delta i ett av Spelen.
1.4 Vinster
Pengar eller varor som vunnits av en Spelare (även kallad "Vinst").Fullständiga detaljer om Jackpot och Spelvinster finns i de enskilda spelreglerna.
1.5 Progressiv Jackpot
En jackpot vars utbetalning ökas stegvis varje gång ett spel spelas.
1.6 Vinnare
Spelare som vinner en Vinst.
2.1 Registrering och kontoverifiering
Genom att acceptera Villkoren och / eller registrera dig för att använda Webbplatsen godkänner du härmed att vi kommer att ha rätt att genomföra alla sådana identifierings-, kredit- och andra kontroller från tid till annan som vi kan efterfråga och / eller som krävs enligt gällande lagar och förordningar (inklusive men inte begränsat till lagar och bestämmelser avseende penningtvätt) och / eller som efterfrågas av relevanta myndigheter för användning av Webbplatsen och våra produkter i allmänhet.
Som en del av registreringsprocessen kan vi dela din information till auktoriserade tillhandahållare av kreditinformation och ackrediterade tredjeparts KYC-leverantörer för att bekräfta din identitet och din kreditkortsinformation. Du godkänner att vi får behandla sådan information i samband med din registrering.
Enligt villkoren i vårt tillstånd är vi skyldiga att validera din identitet och kontrollera att det angivna personnumret är korrekt. Vi måste också kontrollera dina uppgifter mot det svenska nationella självavstängningsregistret (spelpaus.se) varje gång du loggar in (för att se till att du inte är registrerad som självavstängd spelare sedan ditt senaste besök). Du godkänner att vi måste behandla din information på detta sätt i samband med din registrering och ditt fortsatta förhållande med oss. Vi förbehåller oss också rätten att kräva att du, som en del av registreringsprocessen, använder en digital signatur för elektronisk identifiering, t.ex. Bank-ID när du loggar in på ditt konto.
2.1.1. Du måste vara minst 18 år för att kunna registrera dig och spela något av spelen på tombola. Vi förbehåller oss rätten efter eget gottfinnande och vid alla tidpunkter begära dokumentation för att verifiera:
- din identitet,
- din adress*,
- ditt tillstånd att använda en viss betalningsmetod eller kort och
- övrig fakta och information som du anger.
* Godtagbara dokument för adressverifiering är vanligtvis räkningar (gas, el, vatten, telefon) som inte är äldre än tre månader.
Sådana dokumentationsförfrågningar kan göras när som helst och tombola förbehåller sig rätten att suspendera ett konto i väntan på utredning.
Vi förbehåller oss också rätten att genomföra kontroller mot någon av de uppgifter du lämnar via kanaler eller metoder som är tillgängliga för tombola.
2.1.2. I fall där vi inte kan verifiera din identitet eller ålder, förbehåller vi oss rätten att:
- Spärra ditt konto och
- Förbjuda dig från spel till dess att åldersverifiering har genomförts.
2.1.3. Om en registrerad spelare visar sig vara underårig och / eller har lämnat felaktiga personuppgifter kommer inga vinster att betalas ut.
2.2. Internationell aktivitet
Tombola.se är endast tillgänglig för personer bosatta i Sverige. Vissa länder förbjuder några eller alla spelformer som erbjuds av tombola. tombola har inte för avsikt att någon som befinner sig i en jurisdiktion där en sådan registrering och / eller att spela något av spelen är olagligt eller strider mot någon tillämplig förordning vid registreringstillfället ska spela spelen. Det är ditt ansvar att se till att detta inte är fallet, deltagande i spelverksamheten är ogiltigt, om det är förbjudet enligt gällande lagstiftning.
2.3. Identifiering
2.3.1. I enlighet med lagstiftningen som fastställs av Lotteriinspektionen och Gibraltar Gambling Commissioner, kan vi använda och behålla den information du har gett oss, eller det som vi redan har om dig, eller som vi får baserat på andra förfrågningar vi kan göra med olika instanser för att bekräfta din identitet. Processen, inklusive BankID-kontroll, gör att vi snabbt kan öppna konton samtidigt som din ålder och identitet kontrolleras och bidrar därmed till att förebygga bedrägerier. Vi kommer att kontrollera alla uppgifter du lämnar mot databaser (offentliga eller privata) som vi har tillgång till och kommer att hålla ett register över den kontrollen. Du godkänner att vi får behandla, använda, registrera och dela personuppgifter som du tillhandahåller i samband med din registrering, och att sådana personuppgifter registreras av våra avtalspartners (t.ex. tillhandahållare av kreditinformation) och oss.
2.4. Personligt identifieringslösenord
Under registrering kan du välja ditt unika användarnamn och ange ditt eget personliga lösenord. Det är ditt ansvar att se till att du inte avslöjar ditt användarnamn och / eller lösenord till någon annan. Du är ansvarig för eventuella insatser som gjorts när ditt användarnamn och lösenord har angetts korrekt.
2.5. Glömt lösenord
Om du har glömt ditt lösenord klickar du antingen på länken för förlorade inloggningsuppgifter på webbplatsen eller kontakta vårt kundtjänstteam. Om du misstänker att någon annan har kunskap om dina åtkomstuppgifter, vänligen ändra ditt lösenord och kontakta vårt kundtjänstteam omedelbart (se även "2.10. Spelarens ansvar ").
2.6. Nekad registrering
Vi förbehåller oss rätten att avvisa din registrering utan ytterligare förklaring.
2.7. Ange kortuppgifter
2.7.1. Du måste registrera ett kredit- / betalkort på ditt konto för att kunna sätta in pengar på ditt tombolakonto. Kredit- / betalkortet du använder för din första insättning blir det registrerade kredit- / betalkortet för ditt konto och kommer att användas för framtida insättningar och uttag. Efterföljande insättningar kräver att du bara anger det belopp du vill betala och samma kortinformation som registrerades på ditt konto kommer att användas för att debitera betalningen. Du kan ändra din betalningsmetod i framtiden. För att ändra din aktiva betalningsmetod måste du göra en insättning och ha mindre än 20 kronor på ditt tombolakonto. Observera att tombola av säkerhetsskäl inte lagrar dina kortuppgifter i ett återhämtningsbart format.
2.7.2. Kortinformationen lagras med en säker envägskrypteringsalgoritm, vilket innebär att de ursprungliga detaljerna inte kan erhållas från krypterade data. De faktiska kortuppgifterna innehas på ett säkert sätt av vår godkända betalningsleverantör, vilket gör det möjligt för oss att behandla framtida transaktioner utan att dina kortuppgifter behöver anges igen. Om du behöver ändra dina registrerade kortuppgifter (till exempel om du har ett nytt kortnummer) kan du göra det i kontosektionen eller genom att kontakta Kundtjänst.
2.8. Säker kommunikation
2.8.1. När du skickar konfidentiell personlig kontoinformation (inklusive kredit- / betalkortuppgifter) till oss, kräver vi att en säker session etableras först med SSL-teknik (Secure Socket Layer). Det betyder att data som skickas fram och tillbaka mellan din dator och våra system är säkrad med kryptering med offentlig nyckel. Din dator utbyter nyckelinformation med våra servrar för att skapa en privat konversation som bara din dator och våra servrar kan förstå. Länkar med vår betalningsgateway använder samma teknik för att överföra betalningsinformation på ett säkert sätt. Betalningsföretagen har i sin tur säkra krypterade länkar mellan sig själva och alla större banker för att möjliggöra att betalningen behandlas.
2.8.2. tombola-anställda har INTE tillgång till dina fullständiga kredit- / betalkortuppgifter.
2.9. Ett konto per spelare
Endast ett tombolakonto är tillåtet per kund. Ett konto ger spelare tillgång till våra webbplatser tombola bingo www.tombola.se inklusive versioner av vår webbplats som kan ses på mobiltelefoner, surfplattor eller andra elektroniska enheter. Om en kund registrerar mer än ett konto hos tombola förbehåller vi oss rätten att stänga alla konton och inga vinster kommer att betalas ut.
2.10. Spelarens ansvar
2.10.1. Det är spelarens ansvar att hålla personliga uppgifter privata hela tiden. Spelare är ansvariga för alla speltransaktioner som genomförs via spelarens konto. Du ska alltid logga ut när du har spelat färdigt. Om en spelare har anledning att tro på att en tredje part kan ha tillgång till spelarens lösenord och / eller kontoinformation, ska spelaren omedelbart ändra lösenordet i kontoinställningen och informera tombola om händelsen (e-posta till: [email protected] eller ring gratis 0200880159).
2.10.2. Det är spelarens ansvar att alltid hålla sin betalningsinformation säker. Om du har anledning att tro att en tredje part kan ha tillgång till dina betalningsuppgifter ska du omedelbart kontakta din betalningsleverantör och informera tombola om händelsen (e-posta till: [email protected] eller ring gratis 0200880159).
2.11. Uppdatering av personliga uppgifter
2.11.1. Spelare är också ansvariga för att hålla personliga uppgifter (inklusive adressuppgifter) som tillhandahålls vid registrering aktuella. Du kan komma åt och ändra din egen individuella kontoinformation genom att klicka på "mitt konto" och sedan "uppdatera betalningsuppgifter".
2.11.2. Spelare är ansvariga för alla speltransaktioner som genomförs på spelarens konto när personen som har spelat har angett rätt användarnamn, lösenord och svar på personliga frågor. Spelare bör under inga omständigheter dela sina lösenord eller kontouppgifter till någon tredje part (se även 2.10 "Spelarens ansvar").
2.12. Ränta på Spelarkontosaldo
Ränta kommer inte att betalas på pengar som hålls på Spelarkonton eftersom dessa anses vara förskottsbetalningar för avsedd satsning.
2.13. Skydd av Spelarsaldo - segregering av kundsaldon
Eventuella medel vi innehar på konto för dig är säkra och skyddade i händelse av insolvens.
Vi håller kundsaldon skilda från företagssaldon på ett oberoende klientmedelskonto, så att kundernas medel återbetalas till kunder i den osannolika händelsen av insolvens. Denna segregering av kundsaldon ger hela tiden högt skydd till våra spelares medel.
3.1 Insättningsmetoder
Du kan sätta in pengar på ditt konto för att spela Spelen med olika betalningsmetoder som till exempel kredit- och betalkort. Insättningar måste göras genom att använda en giltig betalningsmetod i ditt namn. tombola tar inte ut avgifter för att göra insättningar / uttag, men du borde vara medveten om att vissa kreditkortsföretag anser att speltransaktioner är kontantbetalningar och de kan debitera dig en avgift när du använder ditt kort hos oss. Kontakta din kortutgivare för mer information.
När betalning sker med kreditkort kan vi begära en certifierad kopia av kortet (fram- och baksida). Se till att endast de sex första siffrorna och de fyra sista siffrorna på kortet är synliga, och att CVV / CVV2-koden på baksidan inte heller är synlig. Kortet måste också var undertecknat.
3.1.2 Apple Pay
Du kan sätta in pengar på ditt konto för att spela spel med Apple Pay, men först måste du lägga till ditt personliga betalkort / kreditkort till ditt Tombola-konto och göra din första insättning med kortbetalning. Efter det kommer Apple Pay att vara tillgängligt för dig för alla efterföljande betalningar.
3.2 Minsta och högsta insättningar
3.2.1. När du först registrerar ditt konto måste du välja en insättningsgräns per dag, vecka och månad.
3.2.2. Den rekommenderade maximala veckovisa gränsen är 2 500 kronor. Det maximala beloppet du kan ställa in din veckovisa insättningsgräns till är 5 000 kronor.
3.2.3. När du gör din första insättning, är det lägsta beloppet du kan sätta in 100 kronor.
3.2.4. Eventuella efterföljande insättningar kan vara minst 100 kronor och högst 5 000 kronor (om ingen lägre personlig gräns tillämpas).
3.2.5 Du kan bara sätta in pengar när ditt tombola kontosaldo är mindre än 2 500 kronor.
3.2.6 För Välkomstbonus och annat aktuellt klickar du här.
4.1 Publicering av vinster
Vi använder vinster som betalas ut till Spelare som en del av våra kampanjer. Publicerade vinster avser alla vinster som utbetalas, om inget annat anges.
4.2. Big Winner marknadsföringsinformation
Vinnare beviljar tombola oåterkallelig rätt men inte skyldighet att använda och publicera deras tombola användarnamn online och i tryck, i andra media eller via våra reklambyråer utan kompensation.
4.3. Vinster
Om inte annat anges utgör alla vinster kontantvinster.
4.4. Bonuspengar
Bonuspengar bidrar inte till Spelens vinstpott i något Spel som tillåter att bonuspengar används. Spelare som använder bonuspengar kan fortfarande kvalificera sig för att vinna vinster som visas på tavlan inklusive jackpot vid spel med bonuspengar. Du kan dock fortfarande vinna jackpotten enligt de vanliga reglerna för varje spel, även när du spelar med bonuspengar.
5.1 Begäran om utbetalningar
5.1.1 Du kan när som helst begära en utbetalning, förutsatt att alla betalningar som gjorts till oss har mottagits. Utbetalningar kan endast göras i den registrerade kontoinnehavarens namn och tombola kommer att verifiera kundens identitet innan eventuell utbetalning genomförs. tombola kan vägra en utbetalning om den person som begär utbetalningen inte kan tillhandahålla bevis för att den är behörig som den angivna kontoinnehavaren och har rätt att använda det kredit- / betalkort som användes för betalning av vinstomgången.
5.1.2 Utbetalningsbegäran kan endast göras med användning av din aktiva betalningsmetod: betal- / kreditkort, Apple Pay eller banköverföring. Du kan endast ändra din aktiva betalningsmetod när du gör en insättning och har ett saldo på mindre än 20 kronor på ditt tombola-konto. Om möjligt kommer alla betalningar att ske till det betalkonto från vilket betalningarna gjordes.
5.1.3 Överföring av pengar mellan spelarkonton är inte tillåtet.
5.1.4 Vinnare kan behöva lämna in giltiga ID- och adressverifieringshandlingar innan en vinst erhålls.
5.2. Minsta och högsta uttag
Minsta uttag från en Spelares konto är 100 kronor om inte en Spelare stänger kontot. En Spelare som stänger kontot kan begära att det återstående beloppet betalas ut. Observera att på grund av administrationskostnader är minsta uttag vid stängning av ett konto 10,00 kr, eventuella medel understigande 10,00 kronor kommer att förverkas vid avslutande av kontot.
Det finns inget maximalt antal utbetalningar per dag, men större betalningsbelopp kan kräva ytterligare åtgärder. Begäran om större utbetalningar kan vanligtvis endast behandlas via banköverföring. Om vi behöver ytterligare dokument, t.ex. för bevis på identitet eller dokument som bekräftar din inkomstkälla i samband med bekräftelse på att du har råd med spelen och i enlighet med bestämmelser om penningtvätt, skickas ett e-postmeddelande automatiskt till dig vid din begäran om utbetalning, med en bekräftelse på acceptabla former för identifiering, som för närvarande är:
- Giltigt pass
- Giltigt körkort
- Socialförsäkringskort
- Kontoutdrag från bank
- Räkning (gas, el, vatten, telefon)*
* Dokument får vara högst tre månader gammalt.
5.3. Utbetalningar till betal- och kreditkortskonton
För betalkortkonton görs utbetalningar till ditt kort inom normal bankcykel (vanligtvis 3-5 arbetsdagar).
För de flesta kreditkortkonton görs utbetalningen till ditt kort inom normal bankcykel (vanligtvis 3-5 arbetsdagar).
För Apple Pay görs utbetalningen till ditt kort inom normal bankcykel (vanligtvis 3-5 arbetsdagar).
Obs! Vissa kort tillåter inte utbetalning till kortet på grund av t.ex. regler för kortsystem, och i sådana fall måste utbetalningar därför ske genom banköverföring.
I samtliga fall förbehåller sig tombola rätten att omdirigera betalningar för att välja betalningsmetoder som du tidigare har använt för en viss betalning.
För större transaktioner förbehåller vi oss rätten att be om kopior av identitetsbevis innan utbetalning kan göras. I samtliga fall förbehåller sig tombola alltid rätten att genomföra alla begärda betalningar helt eller delvis med samma betalningsmetod som användes för insättningarna eller omdirigera utbetalningar för att välja betalningsmetoder som tidigare använts av dig. tombola tar inte ut avgifter för att göra insättningar / uttag, men du bör vara medveten om att vissa kreditkortsföretag anser att speltransaktioner är kontantbetalningar och de kan debitera dig en avgift. Kontakta din kortutgivare för mer information.
5.4. Ändringar av dina personuppgifter
Spelare är också ansvariga för att hålla korrekta uppgifter som lämnades vid registrering aktuella. Du kan komma åt och ändra din egen individuella kontoinformation genom att klicka på "Uppdatera personuppgifter" i sektionen "mitt konto" på Webbplatsen. Om du ändrar ditt efternamn och / eller adress måste du tillhandahålla bevis på sådan ändring innan eventuella uppdateringar av kontoinformation kan ske.
5.5. Ändringar av dina bankuppgifter
Om någon del av ditt betal- eller kreditkortsnummer ändras, inklusive emissionsnummer (i förekommande fall) och utgångsdatum, är det ditt ansvar att informera oss omedelbart. Underlåtenhet att göra det kan leda till att transaktioner avvisas av ditt bank- eller kreditkortsföretag. Vi accepterar inte något ansvar eller ansvarighet för transaktioner som avvisas till följd av felaktiga bankkortuppgifter om du inte har meddelat oss ändringarna i dina uppgifter.
Om ditt betal- eller kreditkort försvinner eller stulits, kontakta din bank omedelbart.
5.6. Bonuspengar
5.6.1. När du gör ett uttag kommer du att bli informerad om följande: hur mycket bonuspengar som finns på ditt konto, hur mycket du kan ta ut utan att förlora bonuspengar och hur mycket du kan ta ut totalt. För att inte förlora dina bonuspengar måste du ha minst samma belopp verkliga pengar som bonusmedel på ditt konto.
5.6.2. Om du väljer att ta ut det totala tillgängliga beloppet förlorar du eventuella bonusmedel som finns på ditt konto.
6.1. Insatser som ogiltigförklaras
Om en insats förklaras ogiltig enligt dessa villkor, ska eventuell summa som dras från ditt konto avseende den insatsen krediteras tillbaka till ditt tombolakonto.
6.2. Automatiskt spelande / manipulation av programvara
6.2.1. Automatiskt spelande av spel genom programvara eller annan manipulation av spelen eller din / annan spelares kontoinformation är förbjudet och kommer att resultera i uppsägning av ditt konto och alla associerade konton och annullering av eventuella utestående vinster och insättningar. Eventuella överträdelser kommer att leda till omedelbar stängning av kontot, inga vinster kommer att betalas ut.
6.2.2. Spelare och besökare på tombolas Webbplatser accepterar att all manipulation genom hackning, virusanvändning, manipulation av data, användning av insiderkunskap eller någon annan metod att fuska är ett väsentligt brott mot Villkoren. tombola förbehåller sig fulla rättigheter att återta både eventuella vinster som görs av personer som väsentligt bryter mot ovanstående samt eventuella andra direkta, indirekta eller följdförluster.
Om vi beslutar att upphäva en regel för att åstadkomma rättvist spel för dig, kommer det inte att innebära något prejudikat för framtiden.
7.1. Förlust av anslutning till Spelsystem
Om en enskild spelare av någon anledning förlorar anslutningen till spelservern efter att ha gjort en insats kommer systemet att inkludera satsningen i spelet som vanligt och eventuella vinster kommer att betalas in på tombolakontot. En sådan förlust av anslutningen till spelets server har ingen inverkan på spelets resultat.
7.2. Fel
Ett fel i under spel annullerar alla betalningar och spel, men ett fel efter att Spelet har slutförts leder till att vinsterna kommer att respekteras.
7.3 Allmänt
tombola förbehåller sig rätten att verifiera en vinnares behörighet innan utbetalning görs och vi förbehåller oss rätten att vägra utbetalning av vinster till Spelare som bryter mot Villkoren.
Ett ""Inaktivt konto"" är ett konto som inte har varit inloggat på under minst två (2) år.
Om ditt konto förblir oanvänt under en sammanhängande period av två (2) år, ska ditt konto anses vara ett ""Inaktivt konto"" och, om det inte finns något saldo med riktiga pengar på ditt konto, kommer det att stängas och alla bonuspengar kommer att tas bort från kontot.
Tombola kommer att vidta rimliga åtgärder för att informera dig via dina registrerade kontaktuppgifter minst en (1) kalendermånad innan ditt konto blir ett ""Inaktivt konto"".
Om ditt konto förblir inaktivt efter en (1) månad efter tombolas försök att meddela dig att ditt konto kommer att bli inaktivt, kommer tombola att debitera en underhållsavgift på sextio kronor (60SEK) följande månad och sedan varje efterföljande månad tills saldot når noll (0) om detta händer, kommer alla bonuspengar att tas bort från kontot, eller tills kontot återaktiveras av dig.
Du kan återaktivera ditt konto genom att logga in på ditt konto. Genom att logga in på ditt konto förhindrar du ytterligare underhållsavgifter fram till dess att ditt konto blir inaktivt igen.
Du kan när som helst kontakta kundtjänsten för att diskutera dina avgifter.
Du har rätt att stänga ditt konto när som helst. För att stänga ett konto, vänligen kontakta kundtjänstteamet. När du har mottagit din begäran kommer vi att svara inom en rimlig tid och bekräfta stängningen av ditt konto. Återstoden av din utestående kontosaldo vid tidpunkten för stängningen kommer att återbetalas till dig förutsatt att identitets- och betalningsmetod har verifierats på ett tillfredsställande sätt.
10.1. Om vi blir medvetna om eller misstänker att en transaktion är misstänkt och innebär eller kan innebära ekonomisk brottslighet eller liknande verksamhet, förbehåller vi oss rätten att innehålla beloppet för den transaktionen och alla eventuella andra transaktioner som görs av dig. Dessutom förbehåller vi oss rätten att innehålla eventuella medel relaterade till den aktiviteten och det saldot på kontona i fråga. Vi är inte nödvändigtvis skyldiga att ge dig några skäl till dessa åtgärder. Om aktiviteten och transaktionerna frias från misstanke kommer alla innehållna medel att göras tillgängliga för dig.
10.2. Om vi misstänker att du deltar i någon form av samverkan, bedräglig verksamhet eller penningtvätt, förbehåller vi oss rätten att anmäla sådan verksamhet till polisen, de behöriga myndigheterna och tillsynsmyndigheter, leverantören av onlinetjänster, banker och andra finansiella institut, inklusive uppgifter om din identitet och du samtycker till att samarbeta fullt ut med oss för att undersöka sådan verksamhet.
11.1. Tombola förbehåller sig rätten att efter eget övervägande inaktivera eller stänga ett befintligt tombolakonto när som helst. När ett spelarkonto avslutas så kommer alla monetära medel som finns kvar på kontot vid den tidpunkten att skickas tillbaka till det betalningskonto som betalningarna gjordes från.
11.2. Vi förbehåller oss också rätten att, efter eget övervägande, upphäva vinster och konfiskera eventuellt saldo på ditt konto under följande omständigheter samt inaktivera eller stänga ditt konto (oaktat andra bestämmelser som finns i villkoren) där vi har anledning att tro att ditt konto kan ha använts för någon av följande aktiviteter:
- Om du har mer än ett aktivt konto på tombola;
- Om du sätter in pengar via ett kort som du inte har behörighet att använda och / eller använda ett kort i en jurisdiktion där vadslagning och spel är förbjudet;
- Om du tillhandahåller felaktig eller vilseledande information när du registrerar ett konto;
- Om du har tillåtit (avsiktligt eller oavsiktligt) någon annan att delta genom att använda ditt konto;
- Om tombola har mottagit ett "återbetalning" och / eller en "retur" -meddelande via en insättningsmekanism som används på ditt konto;
- Om du befinner dig i samarbete, fusk, penningtvätt eller bedriva någon form av bedräglig verksamhet; eller
- Om det fastställs av tombola att du har använt ett system (inklusive maskiner, datorer, programvara eller andra automatiserade system som bots etc) som är utformat specifikt för att besegra spelsystemet.
Om vi har rimliga skäl att tro att du har deltagit i någon av de aktiviteter som anges i avsnitt 11.2 då (utöver eventuell upphävande eller avslutande av ditt konto som har antagits) förbehåller vi oss rätten att hålla tillbaka hela eller delar av saldot och / eller återkräva från dina kontoinsättningar, utbetalningar, bonusar, vinster som kan hänföras till någon av de metoder som avses i avsnitt 11.2. Under sådana omständigheter kommer dina uppgifter att överlämnas till tillämplig myndighet, tillsynsorgan eller andra externa tredje parter. De rättigheter som anges här påverkar inte andra rättigheter som vi kan ha mot dig enligt dessa villkor eller på annat sätt.
12.1. Ansvar och ersättning
12.1.1. Du bekräftar härmed och accepterar att genom att använda våra Webbplatser finns risk för att du förlorar pengar.
12.1.2. Webbplatserna tillhandahålls "i befintligt skick" och utan någon uttrycklig eller underförstådd garanti av något slag. Följaktligen tillhandahåller vi, i den utsträckning som tillåts enligt lagen, Webbplatserna på grundval av att vi utesluter alla förbindelser, garantier, villkor och andra förutsättningar (inklusive men inte begränsat till garantier för säljbarhet, icke-intrång i immateriella rättigheter eller lämplighet för ett visst syfte) som vid sidan av dessa Allmänna Villkor kan ha verkan i förhållande till Webbplatser. Vi garanterar inte att materialet som finns på dem eller någon av funktionerna på Webbplatserna eller deras servrar fungerar utan avbrott eller förseningar eller kommer att vara felfritt, fritt från virus eller buggar eller är kompatibelt med annan mjukvara eller material. I synnerhet accepterar vi inget ansvar för förlust eller korruption av data, kommunikation eller anslutningsfel, personers missbruk av Webbplatser eller eventuella fel eller försummelser i innehållet.
12.1.3. Ett avbrutet spel (till exempel om spelsystemet tappar anslutningen mot spelarens utrustning, spelsystemet eller spelarens utrustning startar om och onormal nedstängning av spelsystemet) kan som huvudregel spelas färdigt om inte annat framgår av spelreglerna. Ett avbrutet spel visas tillsammans med gjord insats för spelare när spelsystemet återanslutits. Om ett avbrutet spel inte spelas färdigt inom 90 dagar så avslutas det. Ett avbrutet spel eller fel och brister kommer aldrig att påverka en Spelares spelkonto eller spelsaldo negativt.
Vårt maximala ansvar gentemot dig för eventuella frågor som uppstår på grund av eller i samband med din användning av Webbplatserna kommer att vara begränsat till summan av det belopp som finns legitimt på ditt konto och återbetalningar av belopp för insatser för eventuella omtvistade spel.
12.1.4. Trots vad som sägs i klausul 12.1.3 kommer tombola (eller något av dess koncernföretag, tjänstemän, styrelseledamöter, anställda, aktieägare eller agenter) inte att ansvara för några skador för följande:
- eventuella direkta, indirekta, särskilda, tillfälliga eller följdförluster eller skador oavsett om dessa satta som exempel eller som straff,
- eventuella inkomstförluster,
- eventuella förluster av direkta eller indirekta vinster,
- eventuella förluster av goodwill,
- eventuella förluster av data,
- eventuella förluster av kontrakt,
- eventuella förluster vid användning av pengar,
- eventuella förluster eller skador som härrör från eller kopplas på något sätt till verksamhetsavbrott eller
- och huruvida det är genom utomobligatorisk skada (inklusive utan begränsning av oaktsamhet), under avtal eller annat i samband med användningen av Webbplatserna, eventuell oförmåga att använda eller resultaten av användandet av Webbplatserna, inklusive men inte begränsat till förlust eller skada på grund av virus som kan infektera din datorutrustning, mobiltelefontillbehör, surfplattor, programvara, data eller annan egendom på grund av din tillgång till, användningen av eller surfningen på Webbplatserna.
12.1.5. Vid överträdelse av dessa Allmänna Villkor eller andra bestämmelser som gäller för användningen av Webbplatserna godkänner du att ersätta och hålla tombola skadeslösa mot alla därmed följande fordringar avseende kostnader för tredje part, anspråk, åtgärder, förfaranden, skadestånd, utgifter (inklusive juridiska kostnader och utgifter), förluster eller krav som uppkommer. I synnerhet ska du hålla tombola, dess aktieägare, tjänstemän, styrelseledamöter, anställda, dotterbolag, partnerbolag, reklam-, marknadsförings- eller andra byråer, mediepartners, konsulter och agenter skadeslösa och ersätta desamma fullt ut avseende alla kostnader, utgifter, ansvar och skador som kan uppkomma till följd av införandet eller användningen av de produkter och tjänster som erbjuds av tombola eller användningen av material som är relaterade till tombolaprodukterna och tjänsterna.
12.1.6. Vi kommer inte att acceptera ansvar för förlust eller skada som du kan lida på grund av Guds handlingar, strömavbrott, handels- eller arbetskonflikt, agerande, underlåtenhet eller försummelse av någon regering eller myndighet, hinder av eller fel på telekommunikationstjänster eller nätverk, åtkomstförseningar eller åtkomstavbrott, dataöverföringsavbrott eller -fel, obehörig användning av dina säkerhetsåtkomstuppgifter eller annan försening eller fel som orsakats av en tredje part. I sådana fall förbehåller vi oss rätten att ogiltigförklara eller stoppa eller upphäva våra tjänster som uppstår på grund av sådana omständigheter utan att acceptera något ansvar såvida inte annat anges i dessa Användarvillkor. Inte heller ansvarar vi för eventuella fel på utrustning, oavsett var den finns eller administreras, eller om den är under vår direkta kontroll eller inte, som kan förhindra driften av våra Webbplatser eller förhindra att du kan kontakta oss.
12.1.7. Ingenting i dessa användarvillkor ska utesluta vårt ansvar som vi kan ha för bedrägerier eller dödsfall eller personskada som uppstår på grund av vår försummelse.
12.1.8. Du bekräftar att vi kommer att inneha information med avseende på din identitet, inklusive men inte begränsat till ditt namn, adress, födelsedatum och personnummer. Du accepterar att vi är beroende av den här informationen när du ingår avtalet med dig, och du accepterar att vi inte har något som helst ansvar för eventuella felaktigheter eller falskhet i informationen som tillhandahålls av dig.
12.1.9. Om inte annat anges är vi ägare och auktoriserade användare av alla immateriella rättigheter i allt material på Webbplatserna och allt innehåll inklusive, utan begränsning, upphovsrätt, varumärken, text, fotografier, videoklipp, logotyper, mönster, koder, mallar, specifikationer och eventuella ändringar, förbättringar och förstärkningar därav. Dessa immateriella rättigheter skyddas av lagstiftningen i England och Wales, internationella fördrag och alla andra tillämpliga lagar om upphovsrätt och immateriella rättigheter. Om du bryter mot några av villkoren ska ditt tillstånd att använda Webbplatserna automatiskt upphöra och du måste förstöra eventuella nedladdade eller utskrivna utdrag från Webbplatserna.
12.1.10. Alla rättigheter som inte uttryckligen beviljas i dessa användarvillkor är reserverade. Allt innehåll och material på webbplatserna är avsedda för din egen personliga användning, vilket innebär att reproduktion, distribution eller kommersiellt utnyttjande av sådant innehåll eller material på något sätt utan vårt uttryckliga och skriftliga samtycke är förbjudet. Annan användning eller reproduktion av sådant material utan vårt föregående skriftliga samtycke kommer att utgöra ett brott mot dessa Användarvillkor.
12.1.11. Det är strängt förbjudet att samla in data från oss genom skärmskrapning eller annan automatisk eller manuell insamling. Det är också förbjudet att använda data från Webbplatserna utan vårt föregående skriftliga tillstånd.
12.1.12. För att undvika tvivel kan du använda de uppgifter som finns tillgängliga på Webbplatserna, endast såsom strikt krävs för ditt tillåtna personliga syfte att utnyttja vår tjänst. Vi förbehåller oss rätten att vidta sådana åtgärder som vi anser nödvändiga, inklusive initiering av rättsliga förfaranden utan vidare meddelande till dig i samband med obehörig användning av våra data eller av Webbplatserna.
12.1.13. Vi ansvarar inte för eller har ansvarighet för innehållet, noggrannheten, tidpunkten eller tillförlitligheten av information, uttalanden eller tjänster som erbjuds av tredje part, som via annonsering eller på annat sätt postar information via våra Webbplatser (direkt eller via länkar till eller från andra webbplatser eller resurser) och vi stöder inte innehållet i sådana annonser eller information. Om du har något krav som härrör från handlingar eller uttalanden från en tredje part, godkänner du att gå vidare med ett sådant krav endast gentemot den tredje parten och inte mot oss.
12.2. Kortansvar
Vi accepterar inte ansvar för skador som kan orsakas av avlyssning eller missbruk av spelarens kreditkortsuppgifter på internet.
13.1. tombola regleras av Spelinspektionen ( beslut i ärende nummer 18Li7382) och Gibraltar Gambling Commissioner (licensnummer RGL 052).
13.2. För mer information, besök de officiella hemsidorna
13.3. Allt material som ingår i tombolas Webbplatser äger tombola upphovsrätten till. De varumärken som visas på tombolas Webbplatser tillhör tombola. Användning av varumärken eller upphovsrätt utan skriftligt tillstånd är strängt förbjudet.
tombola har som mål att ge dig bästa möjliga service och strävar efter att göra rätt hela tiden. Skulle du känna att vi har misslyckats med att erbjuda vår bästa service följer här en stegvis guide till vårt klagomålsförfarande.
14.1 Hur man klagar i allmänhet
Om du upplever att vi har gjort ett misstag eller låtit vår nivå sjunka, kontakta oss på [email protected] eller ring gratis på 0200880159.
De flesta bekymmer, klagomål eller potentialla klagomål kan lösas genom ett samtal med en medlem av vårt kundtjänstteam.
14.2 Klagomålsförfarande - steg 1
I det osannolika fallet vårt kundtjänstteam inte kan hantera och lösa ditt klagomål, kan du begära att ditt klagomål flyttas upp till vår kundtjänstteamledare.
Du kommer att få en bekräftelse på ditt att klagomål tagits emot via e-post inom 4 timmar.
Kundtjänstteamledaren kommer att undersöka din fråga ytterligare och svara inom 72 timmar beroende på klagomålets komplexitet.
Vad händer om jag känner att mitt klagomål fortfarande inte är löst?
14.3 Klagomålsförfarande - steg 2
Om du fortfarande känner att din fråga inte är löst, kan du begära att ditt klagomål granskas av vår kundtjänstchef.
Vad händer sen?
Kundtjänstchefen granskar självständigt ditt klagomål och ger dig de kommande stegen som vanligtvis innebär att du rapporterar problemet till den berörda avdelningen och sedan erhålls ett slutgiltigt svar.
Vänta minst 72 timmar beroende på klagomålets komplexitet.
14.4 Klagomålsförfarande - Lotteriinspektionen / Allmänna reklamationsnämnden
I vilket fall som helst kan en kund alltid lämna in ett klagomål hos Konsumentverket (www.konsumentverket.se) och / eller Allmänna reklamationsnämnden men vi rekommenderar att du utnyttjar de tidigare stegen som beskrivits ovan innan du eskalerar ett problem till en högre nivå eftersom alla klagomål vanligtvis alltid kan lösas internt.
15.1. Finansiella gränser och sessionstidsgränser (inloggning)
15.1.1. Spelare ska ställa in sina egna dagliga, veckovisa och månatliga insättningsgränser innan Spelaren kan spela. För att göra detta loggar du bara in och går till "mitt konto", klicka på "Ansvarsfullt spelande" och sedan "Insättningsgräns". Du kan ställa in följande gränser:
- Dagliga gränser - det minsta du kan ställa in är 100 kronor - det högsta du kan ställa in är 5,000 kronor
- Veckovisa gränser - det minsta du kan ställa in är 100 kronor - det högsta du kan ställa in är 5,000 kronor
- Månatliga gränser - det minsta du kan ställa in är 100 kronor - det mesta du kan ställa in är 20,000 kronor.
15.1.2. Om du ökar din insättningsgräns måste du vänta 72 timmar tills den nya gränsen träder i kraft.
15.1.3. En eventuell begränsningsminskning träder alltid i kraft omedelbart.
15.1.4. För mer information om våra finansiella gränser, se vår sida för Ansvarsfullt spelande.
15.1.5 På sidan SafePlay kan du välja att begränsa din inloggningstid. Du kan ställa in gränser per dag, vecka eller månad. Om du bestämmer dig för att begränsa din inloggningstid, skickas en varning till dig innan tiden är ute. Om din tid är ute medan du är mitt i ett spel kommer spelet att slutföras som vanligt och eventuella vinster som betalas ut kommer att betalas in på ditt konto. Precis som med finansiella gränser träder minskningar i kraft omedelbart medan ökningar är föremål för en 72 timmars väntetid.
15.2. Avkylning
Om du vill begränsa ditt spel under en kort tidsperiod (föe 24 timmar eller 30 dagar) kan du göra det genom att gå till "mitt konto" och där sedan klicka på "Ansvarsfullt spelande" och sedan "Avkylning". Vi stänger då tillfälligt ditt konto och du kommer inte få tillgång till det. För mer information om tidsgränser, se vår sida för Ansvarsfullt spelande. “Om du begär att öka din tidsbegränsning kommer höjningen att träda i kraft i början av nästkommande månaden, dock aldrig förr än efter 72 timmar.”
15.3. Självavstängning
15.3.1. På tombola vill vi att alla ska kunna njuta av att spela våra spel. Vi inser dock att vissa spelare skulle vilja begränsa sitt spelande eller till och med sluta spela. Vi tillhandahåller därför en självavstängningsfunktion som tillåter spelare att stänga sitt konto under en period på 3 och 6 månader eller på obestämd tid. En avstängning på obestämd tid kan inte återkallas på minst 12 månader. För att göra detta loggar du bara in och går till "mitt konto" och sedan på "Ansvarsfullt spelande". Alternativt kan du kontakta vårt kundtjänstsupportteam gratis direkt via telefon på 0200880159. Alla tombola kundtjänstagenter får regelbunden utbildning om problematiskt spelande och frågor rörande socialt ansvar.
15.3.2. När du väljer självavstängning kommer du inte att kvalificera dig för att få några bonusar eller kampanjer som vi eventuellt erbjuder under din självavstängningsperiod. Inom två dagar efter att du valt självavstängning kommer du också att avstängas från allt marknadsföringsmaterial som vi kan skicka. Inget ytterligare marknadsföringsmaterial kommer att skickas tills självavstängningsperioden är över, och du har begärt att återvända till Webbplatsen. Om du väljer att permanent stänga av dig från Webbplatsen kommer det att vara permanent, och vi kommer aldrig återaktivera ditt konto av något skäl. Observera att när du använder något av ovanstående verktyg för ansvarsfullt spelande kommer de att gälla för alla Webbplatser.
15.3.3. När du väl valt självavstängning kommer ditt konto att stängas under den valda perioden och du kommer inte längre ha åtkomst till spelen eller någon av funktionerna inom "mitt konto". Vi kommer att återbetala ditt återstående kontosaldo i enlighet med vår uttagspolicy. När en begäran om självavstängning har fattats är beslutet irreversibelt. Observera att tombola upprätthåller ett register över alla självavstängda konton, inklusive betalningsmetoder och alla självavstängningsavtal, under självavstängningsperioden.
15.3.4. Om du väljer självavstängning på tombola, rekommenderar vi att du också genomför självavstängning från alla andra spelwebbplatser som du har konton på.
När en spelare bestämmer sig för självavstängning på tombola visar vi också en länk till Nationellt självavstängningsregistret (www.spelpaus.se): detta register över självavstängda personer är ett register som förvaltas av den svenska spelmyndigheten och innehåller alla spelare i Sverige som frivilligt har uteslutit sig tillfälligt eller permanent från att spela onlinespel och på kasinon i Sverige.
Mer information om det nationella självavstängningsregistret finns här.
Det finns också programvara tillgänglig som kan hindra en enskild dator från att komma åt spelwebbplatser. Ytterligare information om sådana verktyg finns här:
15.3.5. Under den tid då en självavstängning gäller kommer vi att använda rimliga automatiserade kontroller för att försöka säkerställa att du inte längre kan handla med tombolakonton. Du får dock inte försöka spela med oss och vi kan inte vara ansvariga eller ha ansvarighet för eventuella följder eller förluster (oavsett orsak) som du kan drabbas av eller ådra dig om du fortsätter spela via ytterligare konton där du har ändrat någon av dina registreringsuppgifter eller du ger vilseledande, felaktig eller ofullständig information eller på annat sätt försöker kringgå självavstängningen.
15.3.6. Om du väljer att öppna ditt konto igen när självavstängningsperioden har upphört, kommer du att behöva kontakta kundtjänst via telefon. Tombola förbehåller sig rätten att tillämpa minst 24 timmars avkylningsperiod innan ditt konto återaktiveras. Om en sådan 24 timmars avkylningsperiod är implementerad har du fortfarande möjlighet att avbryta reaktiveringen. Om du väljer att återvända efter självavstängning under en period av tre (3), sex (6) eller tolv (12) månader när den här perioden har gått kommer din insättningsgräns att ställas in till din tidigare gräns.
Kunder som upplever spelproblem och andra som påverkas av spelproblem bör söka hjälp. Följande organisationer är tillgängliga för att ge gratis och konfidentiell rådgivning avseende spelproblem:
Stödlinjen (Nationella hjälplinjen för problemspelande):
00 46 20 819 100
[email protected]
Ytterligare information finns på https://www.stodlinjen.se
eller
Gambling Therapy
Gambling Therapy erbjuder även online rådgivning till icke-brittiska invånare som har problem med spel och som uppvisar problematiskt beteende. Ytterligare information finns på www.gamblingtherapy.org.
Vi förbehåller oss rätten att neka en kundregistrering och att suspendera eller avsluta ditt konto när som helst. Vi förbehåller oss också rätten att neka godkännande av eventuella insatser eller transaktioner för eller i samband med din användning av Webbplatserna. Vi kommer inte att vara skyldiga att ange några skäl för detta och ska inte vara ansvariga gentemot dig på något sätt för förluster eller skador som kan uppstå på grund av sådan åtgärd.
I samtliga fall av system- eller spelmanipulation (eller misstanke eller bevis på det) eller i fall av brott eller misstänkt brott mot gällande lagar, regler eller dessa Allmänna Villkor, förbehåller vi oss rätten att avbryta, innehålla eller neka utbetalning av pengar från eller till ditt konto utan att ge någon anledning.
Eventuell konto- eller spelaktivitet som inte överensstämmer med dessa Användarvillkor är strängt förbjuden.
Vi förbehåller oss rätten att när som helst neka tillgång till och användning av våra system och tjänster, med förbehåll för uppfyllandet av eventuella utestående åtaganden enligt dessa Allmänna Villkor.
Dessa villkor regleras av och tolkas i enlighet med Sveriges lagar.
tombolas webbplatser för Sverige är riktade till och tillhandahålls endast till boende i Sverige, personer som inte bor i Sverige är förbjudna att använda webbplatserna.
En presentation av eventuella Tjänster från vår sida utgör inte ett erbjudande eller en inbjudan till användningen av Webbplatserna i någon jurisdiktion utanför Sverige.
Det är ditt ansvar att helt följa den lagstiftning som gäller spel i den jurisdiktion där du befinner dig. Om du bor i ett land som förbjuder spel, får du inte registrera dig hos oss eller försöka använda våra tjänster.
Tillgången till Webbplatserna i någon annan jurisdiktion än Sverige ska inte tolkas som en representation eller garanti med avseende på lagenligheten av användningen av Webbplatserna i den jurisdiktionen. Inga vinster ska betalas till dig när det gäller användningen av Webbplatserna medan du befinner dig utanför Sverige.
Vi förbehåller oss rätten att säga upp ditt konto och neka alla aktuella eller framtida användningar av Webbplatserna om vi misstänker eller vet att du har använt dessa medan du befinner dig utanför Sverige.
19.1. Vi förbehåller oss rätten att uppdatera eller ändra Villkoren. Vi kommer att meddela avseende väsentliga ändringar av Villkoren innan ändringen träder i kraft. Om du inte accepterar dessa (nya) Allmänna Villkor, använd inte Webbplatsen.
19.2. Ingen kundtjänstrepresentant har befogenhet att ändra dessa Användarvillkor.
Läs våra event villkor här.